Oud voorzitter overleden

Huub van Aalbeek * 16-08-1932 † 21-02-2011

Wij waren geschokt toen wij op maandag 21 februari 2011 bericht kregen van het plotselinge overlijden van ons bestuurslid en oud voorzitter Huub van Aalbeek.

Hij overleed in de leeftijd van 78 jaar

Huub was vanaf 1958 lid van onze vereniging, dus nu al ruim 53 jaar. Vanaf 1998 was hij tevens erelid en heeft bij zijn 40 jarig lidmaatschap de gouden clubspeld van verdienste uitgereikt gekregen. Op 12 januari 2002, bij de viering van het 60 jarig bestaan van onze vereniging heeft hij de zilveren Federatiespeld van verdienste ontvangen.

Huub was van medio de jaren 70 secretaris van onze vereniging. Na het overlijden van zijn schoonvader Jan Spierings, voorzitter vanaf 1942, is Huub in 1982 gekozen tot voorzitter. Deze functie heeft hij tot 2006 vervult. Daarna is hij bestuurslid gebleven en tevens vice-voorzitter.

Huub was een verdienstelijk wedstrijdvisser. Hij is zelfs club koningvisser geweest. Huub was zelfs tot het laatste visseizoen regelmatig aanwezig bij wedstrijden.

Hij genoot altijd met volle teugen van de jaarlijkse viswedstrijd tegen een Belgische zustervereniging.

In de vroegere jaren zette hij zich met grote inzet in voor de internationale wedstrijden die wij ook mede organiseerden.

Tijdens zijn voorzitterschap hebben wij o.a. door de ingebruikname van de nieuwe visvijver aan de Leemputtenweg, 1980, een grote toename van ons ledenbestand meegemaakt. Op het toppunt begin jaren 2000 hadden wij zelfs meer dan 1000 jeugd- en seniorleden.
Tevens is de visvijver een 2 tal keren gerenoveerd, tijdens zijn voorzitterschap. Toen zijn ook de 2 invalidensteigers aangelegd.

Vanaf de start van de zomeravondcompetitie, alweer zo’n ruime 25 jaar, was hij een fervent deelnemer. De laatste jaren ging het echter wat moeizamer om zijn visstek beneden aan de Dommel te bereiken, maar hij was er altijd.

Wij zullen Huub missen tijdens de vergaderingen en de wedstrijden. Tot het laatst toe probeerde hij toch altijd zijn gelijk te halen.

Bestuur HSV Altijd Beet.