Belangrijke wijziging in wedstrijd-reglement

Maandag, 16 april 2012

"Tijdens de algemene ledenvergadering in januari jl. is gevraagd of bij wedstrijden met een potje gevoerd mag worden. lees het hele verhaal.

Het bestuur heeft na de jaarvergadering zomaar besloten dat potten toegestaan wordt vanaf 1 mei bij viswedstrijden, ook mag vanaf die datum op zink gevist worden.

Potten houdt in dat met een (oude) hengel van pakweg 6 á 7 meter met daaraan een lijn van maximaal 6 meter een voerkorf(je) of potje gevuld met toegestaan aas op de visplek gebracht kan worden.
De kosten van dit voersysteem zijn praktisch nihil en heeft hetzelfde effect als cuppen.
Om de mensen te leren omgaan met dit voersysteem zal na de wedstrijden in maart en april voor zover daar belangstelling voor is een demonstratie gegeven worden en verdere uitleg hoe men het zelf kan maken."

Van een voerkorfje kun je gemakkelijk een potje maken, ook zijn er kleine spods te koop ook deze kosten zijn gering ± € 3,50